اولین صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره بافی قزوین

به گزارش آسانسور، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین از صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره بافی برای نخستین بار در استان خبر داد.

اولین صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره بافی قزوین

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، سید میثم حصاری روز چهارشنبه 8 مردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: این محصولات شامل سه عدد زره، یک عدد کلاه خود و یک جفت پَر از آثار تولیدی محمد اسماعیل حسنی هنرمند دارای نشان ملی رشته زره بافی استان هستند که با هماهنگی سفارت جمهوری چک به مبلغ 400 دلار خریداری و به صورت چمدانی به این کشور صادر شده اند.

او با اشاره به میزان صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته اظهار کرد: در سال 98 محصولات صنایع دستی استان شامل شیشه و تراش شیشه، دست بافته های داری، سفال، زیورآلات سنتی و چرم به صورت چمدانی و یا از طریق گمرک به کشورهای هدف اعم از عراق، قطر، امارات، آلمان، هلند، روسیه، آمریکای جنوبی، آذربایجان، ترکمنستان و... به مبلغ بیش از شش میلیون دلار صادر شده است. حدود 20 هنرمند عرصه صنایع دستی استان در زمینه صادرات محصولات فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین گفت: ایجاد بسته بندی مناسب برای محصولات صنایع دستی یکی از مهم ترین برنامه های این معاونت در سال جاری به شمار می رود که می تواند نقش مؤثری در رونق فروش محصولات و تقویت صادرات چمدانی صنایع دستی داشته باشد.

منبع: میراث آریا

به "اولین صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره بافی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین صادرات چمدانی محصولات تولیدی رشته زره بافی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید