خلیلیان: هنوز بخشنامه جدیدی برای تعطیلی باشگاه های ورزشی به دست ما نرسیده است

به گزارش آسانسور، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: هنوز بخشنامه جدیدی برای تعطیلی باشگاه های ورزشی به دست ما نرسیده و تصمیم گیری در خصوص استان های پرخطر با استانداری ها خواهد بود.

خلیلیان: هنوز بخشنامه جدیدی برای تعطیلی باشگاه های ورزشی به دست ما نرسیده است

به گزارش آسانسور، مهرزاد خلیلیان در گفت وگو با بخش خبری شبکه خبر در خصوص بسته شدن مجدد باشگاه های ورزشی گفت: طی آخرین تماسی که با دکتر حریرچی داشتیم، بخشنامه ای که از طرف وزارت کشور که ارتباط تنگانگی با ستاد کرونای مرکزی دارد، صادر شده است و در یازده استان آذربایجان شرقی، غربی، ایلام، بوشهر، کردستان، کرمانشاه و البته در چند استان دیگر با شکل های مختلف مانند خوزستان، فارس، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و مخصوصا کلان شهر تهران، نه استان تهران یکسری از باشگاه ها مجدداً بسته خواهد شد.

وی شرح داد: متاسفانه اخبار خوبی از سطح کشور نداریم که مهمترین دلیل افزایش آمار کرونا به عدم رعایت فاصله اجتماعی ارتباط دارد. این موضوع را به عینه در چندین مرکز دیدم و از همه مردم خواهش می کنم با مجاهدان راه سلامت همکاری کنند تا بتوانیم از این برهه عبور کنیم. استخرهای سرپوشیده در استان های اولیه که نام بردم تعطیل است و در برخی شهرهای دیگر نیز همچنان تعطیلی باشگاه هایی کاراته، کشتی، کونگ فو به قوت خود باقی است. امیدوار هستیم در طی هفته های آینده با توجه به افزایش مبتلایان به خصوص آمار فوت شدگان، با مبارزه با این ویروس بتوانیم شرایط بهتری را برای جامعه فراهم کنیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر باشگاه های ورزشی بسته شدند یا قرار است بسته شوند و همچنین شرایط باشگاه های خصوصی عنوان کرد: بخشنامه ای برای باشگاه های ورزشی هنوز به دست ما نرسیده است، اما باشگاه های که می توانند حفظ فاصله فیزیکی داشته باشند و پروتکل ها را رعایت کنند مسئله ای ندارند. در شهرهای قرمز و یا با هشدار شرایط از طریق شورای تامین اقدام شده و همکاران ما نظارت می کنند و امیدواریم با حفظ فاصله فیزیکی رعایت قطع زنجیره انتقال ادامه پیدا کند.

خلیلیان در خصوص اینکه با این شرایط استانداری ها در خصوص بسته شدن باشگاه های ورزشی شهرهایی با شرایط قرمز تصمیم گیری خواهند کرد، گفت: بله با توجه به شرایط ویژه اینگونه خواهد بود . البته فرمانداران گزارشات را ابتدا به ستاد ملی اعلام می کنند و در ادامه در خصوص آنها تصمیم گیری خواهد شد. ما دو بخشنامه دیدیم که عده ای می گفتند از 12 تا 22 تیرماه یا به مدت یک هفته شرایط اینگونه خواهد بود، اما هنوز بخشنامه مشخصی از طرف ستاد ملی به دست ما نرسیده است. بخشنامه ای که ما دیدیم از 12 تا 19 به مدت یک هفته بود و امروز که نوزدهم است می بینیم شرایط بهتر نشده است و شاید یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مسئولیت باشگاه های ورزشی با فدراسیون پزشکی ورزشی، بهتر نیست هر چه زودتر بخشنامه ای برای ادامه یا قطع فعالیت باشگاه های ورزشی صادر شود، تاکید کرد: به روی چشم و امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خلیلیان: هنوز بخشنامه جدیدی برای تعطیلی باشگاه های ورزشی به دست ما نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلیان: هنوز بخشنامه جدیدی برای تعطیلی باشگاه های ورزشی به دست ما نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید