سازمان های بدون تعادل در هزینه و درآمد دچار چالش های جبران ناپذیر می شوند

به گزارش آسانسور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: بودجه مهم ترین قسمت از کنترل های مالی است و سازمان ها بدون تعادل بین درآمد و هزینه، دچار چالش های جبران ناپذیری خواهند شد.

سازمان های بدون تعادل در هزینه و درآمد دچار چالش های جبران ناپذیر می شوند

رحمان ساعدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آسانسور در اصفهان با اشاره به سرانجام سال اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه ریزی برای بودجه ریزی سال جدید اقتصادی و اهمیت این موضوع در فرایند کار واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: بودجه مهم ترین قسمت از کنترل های اقتصادی بوده و اهمیت تخصیص بودجه به تعادل در درآمدها و هزینه هایی است که نمی توان این هزینه ها را بیش ازحد معمول انجام داد؛ زیرا سازمان ها در صورت تعادل نداشتن بین درآمد و هزینه، دچار چالش های جبران ناپذیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: بودجه طرح مرتب و هماهنگ از برنامه ریزی اقتصادی بوده که مهم ترین ابزار آن برنامه ریزی است؛ زیرا با برنامه ریزی، اهداف تعیین و نیازها و موانع در راه این اهداف شناسایی می شوند و سازمان با قرارگرفتن بر مدار برنامه وبودجه در راستا پیشرفت حرکت خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با اشاره به مراحل تهیه و تنظیم بودجه گفت: در مرحله تهیه، تنظیم و پیشنهاد بودجه، هدف ها و سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی در بودجه سالانه تنظیم و از طریق بخشنامه به همه واحدهای دانشگاهی استان ابلاغ می شود و آنها، بودجه یک سال آینده خود را در قالب اهداف و خط مشی تعیین شده و با رعایت دستورالعمل سازمان تنظیم و پیشنهاد می کنند.

ساعدی اضافه کرد: پس از بررسی های لازم و با توجه به اولویت ها و میزان درآمدهای پیش بینی شده و برگزاری جلسات دفاع و پس از انجام تعدیلات لازم، بودجه برای بررسی به کمیسیون دائمی استان تسلیم شده و اعضای کمیسیون آن را مورد بررسی قرار داده و پس از تأیید در مهلت قانونی به جلسه دفاع سازمان ارائه می دهند و پس از بررسی و کنترل نهایی به اعضای هیئت امنای استان تقدیم می شود.

سهم کل درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

وی اعلام کرد: بودجه سال اقتصادی 1400- 1399 دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در آخرین جلسه هیئت امنای این دانشگاه در مرداد امسال تصویب شد، شامل تقویت درآمدهای غیرشهریه ای، گسترش فعالیت های دانش بنیان و سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) عنوان نمود: سیاست کلی در دانشگاه آزاد اسلامی، تقویت درآمدها و بودجه های غیرشهریه ای و گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان بوده و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند که اصفهان از استان های پیش رو و مطرح در این زمینه است.

ساعدی تبیین کرد: در مجموع سهم کل درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از درآمد غیرشهریه ای 23.5 درصد از کل درآمدها بوده و 16.23 درصد از سهم کل درآمدها مربوط به سایر دریافت ها، حساب های مستقل و درآمدهای اقتصادی و دانش بنیان، 3.7 درصد از این سهم، درآمدهای ناشی از ارائه پژوهش های برون دانشگاهی و 3.52 درصد از آن مربوط به اعتبارات مردمی است.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "سازمان های بدون تعادل در هزینه و درآمد دچار چالش های جبران ناپذیر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های بدون تعادل در هزینه و درآمد دچار چالش های جبران ناپذیر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید