گفتگوی پامپئو با مذاکره کننده ارشد طالبان

به گزارش آسانسور، وزیر امور خارجه آمریکا در بحبوحه مناقشه ها بر سر گزارشی اطلاعاتی و ادعای همدستی روسیه و طالبان و اعطای جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی و ناتو در افغانستان، تماسی تلفنی با مذاکره کننده ارشد طالبان برقرار کرد.

گفتگوی پامپئو با مذاکره کننده ارشد طالبان

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنوز معین نیست که آیا در جریان این تماس تلفنی بین مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و ملا عبدالغنی برادر، مذاکره نماینده ارشد طالبان به اتهاماتی مبنی بر اینکه بعضی از شبه نظامیان مرتبط با طالبان از روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان پول دریافت کردند، اشاره ای شده است یا خیر.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت، پامپئو و ملا عبدالغنی برادر عصر دوشنبه به وسیله ویدیو کنفرانس گفت وگو نموده و پامپئو به این گروه شبه نظامی تاکید نمود تا خشونت در افغانستان را کاهش دهد و درباره راه هایی به منظور تحقق توافق صلح امضا شده در فوریه بین آمریکا و طالبان گفت وگو داشته باشد.

مذاکره نماینده ارشد طالبان از پست های جدید ارتش افغانستان در مناطق تحت کنترل این گروه شبه نظامی شکایت کرد، در حالیکه پامپئو گفت، واشنگتن به دنبال کاهش خشونت است.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شد که زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در منطقه است تا کوشش کند توافق صلح پیش برود. وی امروز (سه شنبه) در ازبکستان بود و انتظار می رود اواخر امروز یا فردا (چهارشنبه) به اسلام آباد برود. وی همچنین به دوحه، قطر نیز سفر می نماید.

خلیلزاد همچنین با رهبران کابل به وسیله ویدیو کنفرانسی ارتباط برقرار کرد؛ او به جای سفر به افغانستان، این راه را برگزید و علتش هم نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا عنوان شد.

تحقق توافق صلح بین طالبان و آمریکا وارد مرحله حساسی شده است و طالبان و رهبران کابل قرار است مذاکراتی را در چارچوبی برای افغانستان پس از جنگ برقرار نمایند که به درگیری ها در این کشور خاتمه می دهد و شبه نظامیان را وارد عرصه سیاست می نماید. انتظار می رود این مذاکرات ژوئیه شروع گردد؛ اگر که دو طرف به توافق صلح فوریه پایبند بمانند و هزاران زندانی را آزاد نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "گفتگوی پامپئو با مذاکره کننده ارشد طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی پامپئو با مذاکره کننده ارشد طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید