فوت و فن آشپزی؛ چطور پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟

به گزارش آسانسور، پیاز داغ همواره جزو سخت ترین و زمان بهترین خوراکی ها بوده و هست؛ اما در کنارش هم غذا را چندین برابر لذیذ می نماید هم اگر نباشد خیلی از غذا ها را نمی گردد درست کرد یا خورد.

فوت و فن آشپزی؛ چطور پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟

به همین علت درست کردن آن از واجبات است و چه بهتر که به جای هر روز درست کردن آن، یک روز کامل وقت بگذارید و برای یک مدت طولانی پیاز داغ درست کنیم. در این حالت هم در وقتمان صرفه جویی نموده ایم هم فرایند آشپزی مان هول هولکی پیش نمی رود.

نکته قابل توجه، اما این است که پیاز داغ باید به برترین حالت ممکن درست گردد تا شکل آن در غذا زشت نگردد؛ برای غذا هایی مثل آش رشته و .. هم که پیاز داغ را روی غذا می ریزیم باید زیبایی آن چندبرابر باشد.

فوت و فن های درست کردن پیاز داغ مجلسی

1. در ابتدا باید دقت زیادی روی خرد کردن پیاز ها داشته باشیم؛ بهتر است پیاز ها را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنیم و مقدار ها یکسان باشد.

شعله ملایم

2. نکته بعدی این است که پیاز ها را باید در روغن داغ بریزیم و شعله گاز هم ملایم باشد؛ زیرا شعله زیاد پیاز ها را سریع می سوزاند و شعله بسیار کم هم پیاز ها را خمیری می نماید.

استفاده از روغن کنجد

3. برترین روغن برای سرخ کردن پیاز کنجد است؛ زیرا مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و می توانید چندین بار از آن برای سرخ کردن پیاز بهره ببرید.

از زغفران بهره ببرید

4. برای خوش رنگ شدن پیاز کمی زعفران به آن بهره ببرید تا طلایی و زیبا گردد.

5. روش دیگری هم هست که گفته می گردد پیاز ها را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد از آبکش کردن روی آن آب سرد بگیرید و وقتی آب آن کاملا گرفته شد، سرخ کنید.

نمک و فلفل بزنید

6. با توجه به استفاده ای که از پیاز می کنید، مقداری نمک و فلفل به آن بزنید.

روغن آن را بگیرید

7. بعد از اینکه پیاز ها سرخ شد آن ها را در آبکش بریزید و سپس روی یک دستمال قرار دهید تا روغن آن کاملا گرفته و چیپسی گردد.

8. بهتر است پیاز داغ را در فریزر نگهداری کنید و هر موقع خواستید از آن بهره ببرید.

منبع: فرارو

به "فوت و فن آشپزی؛ چطور پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن آشپزی؛ چطور پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید