مدعی اول بودن در فوتبال آسیا هستیم اما از لحاظ مدیریت عقب مانده ایم

به گزارش آسانسور، تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران معتقد است تا زمانی که مسائل فوتبال ایران به صورت ریشه ای حل نشود، مسائل ادامه خواهد داشت.

مدعی اول بودن در فوتبال آسیا هستیم اما از لحاظ مدیریت عقب مانده ایم

به گزارش ایران ورزشی، حمید استیلی پیشکسوت فوتبال کشورمان بر این باور است اگر در سال های گذشته حقیقت را به AFC می گفتیم و پنهان کاری نمی کردیم امروز این اتفاقات برای ما نمی افتاد. او انتظار دارد که باشگاه های ما به معنای واقعی خصوصی شوند تا یک بار برای همواره مسائل مان حل گردد.

یکی از مهم ترین سوژه های این روزهای فوتبال ما بحث حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود.

سال های سال است که ما این مشکل را داریم و اگر با واقعیت ها کنار نیاییم تا 50 سال دیگر هم مسائل و مسائل را خواهیم داشت. الان هم AFC روی موضوع دولتی بودن این دو تیم، بدهی های مالیاتی و بدهی به بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی حساس شده و فشار آورده و در دنیای ارتباطات که همه همدیگر را رصد می نمایند نمی توان واقعیت ها را برای همواره پنهان کرد.

همان طور که شما گفتید این بار AFC خیلی جدی پیگیر این موضوع شده و...

یکی از مواردی که آنها چندین مرتبه به آن اشاره کردند بحث ورود بانوان به استادیوم است. در حال حاضر به علت کرونا بازی ها بدون تماشاگر برکزار می گردد اما در آینده که این ویروس کنترل گردد چه کار باید کرد. من فکر می کنم باید این مسائل رفع گردد تا برای سال های آینده شاهد تکرارش نباشیم. الان هم AFC ما را مجاب نموده که در راستای قوانین حرفه ای گری در فوتبال گام برداریم.

نکته جالب اینکه بعضی مسئولان قبلی و فعلی فدراسیون خیلی راحت مدعی هستند که در سال های گذشته واقعیت ها را به AFC نمی گفتند و جالب تر این که الان خودشان را مبرا می دانند.

مطمئن باشید یک نفر مقصر نیست و شما نگاه کنید هر وزیر ورزشی که می آید قول خصوصی شدن این دو باشگاه را می دهد اما این اتفاق نمی افتد چون کار از ریشه درست انجام نشده که نتیجه اش می گردد همین اتفاقاتی که افتاده است. این همه سال پنهان کاری کردند که اگر از ابتدا واقعیت ها را می گفتند هم امروز این مسائل را نداشتیم هم این که این همه بدهی روی بدهی انباشته نمی شد. از طرفی به موازات همان پیشرفت های زیادی را هم شاهد بودیم.

در حال حاضر بیست و یکمین دوره لیگ برتر را در حالی برگزار می کنیم که هنوز خیلی تیم ها زمین تمرین و بازی ندارند اما از فدراسیون مجوز حضور در لیگ برتر را می گیرند.

همین مسائل است که AFC فشار می آورد. مگر می گردد بعد از 21 دوره هنوز تیمی از لیگ برتر زمین بازی یا تمرین نداشته باشد. ما همواره مدعی اولی در آسیا هستیم که از نظر فوتبالی و درون زمین هستیم اما از نظر مدیریت ورزشی خیلی عقبیم. شما ببینید وقتی لیگ برترمان این طور است لیگ یک و دو و لیگ های پایین تر چه مسائلی دارند. تا کی می خواهیم مسائل مان را با کدخدامنشی حل کنیم. می دانید چرا این مسائل وجود دارد.

چرا؟

برای این که هر مدیری می آید می داند عمر مدیریتش کوتاه است و توجه زیادی به زیرساخت ها نمی کند. شما سپاهان را ببینید به علت ثبات مدیریتی که در سال های گذشته داشته اند به معنای واقعی باشگاه هستند در حالی که بقیه تیم هستند. یک باشگاه باید جدا از تیم بزرگسالان و تیم های پایه ای، تیم بانوان و رشته های دیگر هم داشته باشد. در حال حاضر چند تیم لیگ فزونی ما این شرایط را دارند. تا زمانی که ورزش دولتی باشد و باشگاه ها نتوانند از اسپانسر ها و حق پخش خود استفاده نمایند این مسائل را خواهند داشت.

البته این دو تیم پایان واگذار شدند.

باید این اتفاق زودتر می افتاد و مثل تیم هایی که روی کاغذ خصوصی هستند اما دولتی به حساب می آیند واگذارشان می کردند. به هرحال ما این اتفاق را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که از این به بعد به معنای واقعی در راستای حرفه ای بودن حرکت نمایند.

از این بحث خارج شویم به تیم ملی و شرایط اسکوچیچ برسیم، البته عزیزی خادم اطمینان داده که با او به جام جهانی می رویم.

ما که تصمیم گیرنده نیستیم، به هرحال آقای اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشیده و حالا خودشان باید نکات مثبت و منفی این موضوع را آنالیز و از همه مهمتر خیلی شفاف به مردم بگویند. اگر رئیس فدرسیون این طور گفته پس خیال سرمربی باید راحت باشد و بازیکنان هم دیگر می دانند که با همین مربی به جام جهانی خواهند رفت.

به نظر شما با شرایط فعلی می توان برای اولین مرتبه از گروهمان صعود کنیم؟

خوشبختانه با نتایجی که به دست آمده صعودمان به جام جهانی قطعی شده اما برای این که از گروه مان هم صعود کنیم فقط با حرف زدن نمی گردد. باید برنامه ریزی های اش تا الان اجرا شده باشد. باید بازی های تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی تدارک دیده گردد که مهم ترین مسأله همین است. باید اردوهای خیلی خوبی هم برای آماده سازی بهتر و بیشتر بچه ها برگزار گردد. ما در دوره های قبلی هم بازی های تدارکاتی انجام دادیم اما آیا همه آنها در سطح خوبی بود یا نه. الان فدراسیون می تواند برای 2-3 سال آینده اش برنامه ریزی کند چون حداقل تا آن موقع هستند. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که نفرات اصلی تیم ملی را لژیونر ها تشکیل می دهند و هیچ وقت تا این مقدار لژیونر نداشتیم.

با شما نمی گردد صحبت کرد و از پرسپولیس نپرسید.

پرسپولیس بازیکنان و کادرفنی بسیار خوبی دارد اما نسبت به فصل های قبل کارشان سخت تر است. الان می بینیم که پیروزی های این تیم بیشتر روی تجربه کادر و بازیکنانش به دست می آید. امیدوارم این دو بازیکن تاجیکستانی که اضافه شدند یاری زیادی به تیم نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدعی اول بودن در فوتبال آسیا هستیم اما از لحاظ مدیریت عقب مانده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعی اول بودن در فوتبال آسیا هستیم اما از لحاظ مدیریت عقب مانده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید